Handelsbetingelser

Handelsbetingelser og gode batteri-råd

 

Garantien er defineret således:

Vi giver fuld garanti i 2 år på vores batteri modul monteret i dit batteri. Garantien dækker situationen, hvis dit batteri pludseligt dør, eller hvis batteriet mister mere end 40% af sine ampere indenfor garanti perioden. Det er helt normalt at et batteri mister ca 5 – 10% af sin kapacitet for hvert år afhængigt af, hvordan dit batteri behandles og hvor meget det er i drift. Bemærk at garantien kun dækker det batterimodul, som vi sætter i dit batteri og de forbindelser, vi har foretaget for at kunne forny batterimodulet.

Garantien dækker følgende:

  • Elektronikfejl på installeret batterimodul (f.eks. hvis batteriet ikke kan lades op eller batteriet er dødt)
  • Mere end 10% kapacitetstab 0 – 6 måneder efter faktura dato
  • Mere end 20% kapacitetstab 6 – 12 måneder efter faktura dato
  • Mere end 30% kapacitetstab 12 – 18 måneder efter faktura dato
  • Mere end 40% kapacitetstab 18 – 24 måneder efter faktura dato

Kapacitet måles som antal watt timer dvs. (Wh) som batteriet er født med. Et 36V 10,4Ah batteri har f.eks. 385 Wh kapacitet. Kapaciteten kan udmåles i vores prøvestand.

Garantien forudsætter:

  • at batteriet oplades minimum hver 2. måned (1 times opladning)
  • at batterikassen ikke udsættes for hårde stød (batteri tabt, udsat for hærværk, eller på anden måde er ødelagt)
  • at vand ikke er trængt ind i batteriet (nogle batterikasser er ikke helt vandtætte vand kan trænge ind når det regner meget)
  • at batteriet ikke er forsøgt åbnet af andre end BatteriDoktor ApS.

 

Reklamation
Når du handler hos BatteriDoktor har du 24 måneders reklamationsret se hvad garantien dækker her og forudsætningerne. Købelovens mangels regler finder anvendelse.
Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationsretten begrænset dog af varens naturlige  holdbarhed, se ovenfor.
Hvad skal du gøre?
Vi opfordre dig til straks du opdager fejlen/manglen ved varen at: at tage billeder af skaden på varen og maile det sammen med en nøje beskrivelse af skaden til: info@BatteriDoktor.dk.

Hvor hurtigt skal jeg som kunde reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@batteridoktor.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til f.eks. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Reklamation-følgeseddel